Upplägg och målgrupp
- Varje kundkontakt är ett möjligt tillfälle att skapa nöjda och lojala kunder. Det gäller att vara lyhörd, att förstå kundens behov, att våga fråga och att kunna uttrycka vad man har att erbjuda på ett bra sätt. Målet med kursen är att du ska få en god förståelse för vad ett riktigt bra kundbemötande innebär, och veta hur du kan möta kunden på ett professionellt sätt. Kursen passar bra för dig som har dagliga kundkontakter.
- Kursen är en digital självstudiekurs som fungerar på dator, surfplatta eller mobil. Du tar del av den när det passar dig.
- Du har tillgång till kursen under tre månader.
Ur innehållet
- Kommunikation i dagens samhälle (varför är jag som enskild person så viktig för att skapa rätt bild av företaget).
- Vad menas med kundbemötande i världsklass?
- Du är viktig – hur du kan leda dig själv för att ge god service varje dag.
- Vanliga fällor - Vad skall vi undvika under ett kundsamtal?
- Röst, ordval och kroppsspråk för god kommunikation.
- Hur hanterar vi arga och upprörda kunder? Vi går igenom Towards egenutvecklade modell för att vända en arg kund till en nöjd kund.
- Klagomålshantering – ett sätt utveckla verksamheten.
- Reflektionsdagbok med övningar och självstudiefrågor
Om Towards.se
Vi är specialiserade på att producera engagerande e-learning, alltid med fokus på pedagogiken och människan som ska lära sig något nytt. Läs mer om oss på towards.se.
Är ni flera från din organisation som vill gå den här kursen? Kontakta oss på [email protected] för anmälan och pris.